torsdag den 17. marts 2011

Om legekultur og digitale medier - Carsten Jessen

Citat:
"Ofte får nye medier og legetøj skylden for at ødelægge børns legekultur, men i perspektiv af ovennævnte forandringer [se link til artiklen] er det respektløst over for legeredskaber, der i realiteten bevarer noget centralt i legekulturen. Som midaldrende børnekulturforsker vendte jeg tilbage til min barndoms gade ved et tilfælde, nu for at studerede børn og computerspil. Måske var det dialekten, der gjorde, at jeg genoplevede min tid som boldhenter og ”lærling” i legekulturen, når jeg betragtede legefælleskabet i flokken omkring computerspillet ”Counter Strike”. I udkanten af flokken stod en kopi af mig selv som lille. Han sugede viden til sig, mens han ventede på den chance, det handler om i livet. Chancen for at være med, inde på banen."

Læs hele artiklen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar